петък, 28 февруари 2014 г.

Аквариум

Малко поезия в края на февруари, на територията на знака Риби!


                Като шарена риба в аквариум
                много погледи вече привличам.
                Спират пред мен, съзерцават ме...
                Не знаят дали ги обичам...

               Аз помахвам с опашка... Отмятам се...
               плавно слизам до плиткото дъно...
               Очаровам ги с люспени блясъци
               или просто ги гледам безмълвно...

               Разгадават какво е в главата ми...
               Биха искали да ги харесвам...
               Аз се плъзвам през водните атоми,
               не е сигурно даже къде съм –

              уж спокойно ме гледат отвсякъде,
              а не знаят къде им се скривам...  
              И вълничките на самотата им
              във стъклото отвън се разбиват...

              И за всички изглеждам затворена
              в едно малко прозрачно пространство,
              а съм силна, спокойна и волна...
              като рожба на древно шаманство...

              2007 г.

            Гергина Дворецка
            от книгата „Балада за птицата Феникс”, изд. Триада, 2014г.


Няма коментари:

Публикуване на коментар