събота, 17 май 2014 г.

Пак за БНР

Поздравления за колегата Васил Чобанов, който спечели конкурса за директор на „Хоризонт”!
         По повод писаното от мен вчера за този конкурс мой приятел ме попита защо в постинга си споменавам и лицето Антон Митов, което не заслужава никакво внимание. Съгласна съм, че не заслужава внимание, но, повтарям, той е част от новото ръководство на БНР и преди няколко месеца оглави 3 дирекции без никакъв конкурс. В мениджърския му актив има една закрита редакция – Младежка на пр. „Хр.Ботев” през 1997 г. – и едно закрито радио – Радио Нет. На друга информация за професионалните му изяви не съм попадала, освен на измислицата, тиражирана в поне две публикации, че е бил директор на пр. „Хр.Ботев”, което никога не се е случвало. Т.е. хубавата идея да има конкурс за директор на „Хоризонт” беше предшествана от едно типично назначение в стила на зрелия социализъм и на прехода.
         Освен това, без да е напълно ясно кой точно е ръководител на сайта на БНР (за n-ти път напомням, че никъде не може да се види органиграма, която да показва кои са началниците в БНР и какви са отговорностите им), никак не бих се учудила, ако наистина е Антон Митов. Вече съм споменавала, че Митов ми е бил гл.редактор през 90-те г. и тогава никак не се притесняваше да използва поста си, за да пакости на хората, които усеща като професионална конкуренция. Тогава ми е спретвал такива акции от интриги, слухове и злепоставяния, скрити зад приятелска усмивка, че понякога наистина ме е изумявал. Да се учудвам ли, че откакто се върна в БНР и вероятно отговаря за сайта на медията, аз имам проблема, за който многократно съм писала в блога си: преглежданията на моите материали в сайта понякога рязко намаляват с десетки! Периодично сигнализирам за това вече 3 месеца в напразни опити да разбера коя фирма поддържа сайта на БНР. И досега не знам коя е - пореден пример за прозрачност!
         Приех системното наблюдение в сайта на БНР като подобие на научен експеримент, а при научни наблюдения трябва да се проявява постоянство и търпение. На моменти природата ми се съпротивлява при отбелязването на дребни подробности, но в крайна сметка е важно да се стигне до конкретни констатации. Моята констатация недвусмислено показва, че сайтът на БНР се манипулира!
         Ето и равносметката след вчерашния ми постинг, в който споменавам в негативен план Антон Митов, вероятен шеф на сайта на БНР: в този сайт рубриката ми „Стани полиглот” вчера достигна 1743 преглеждания, а тази сутрин бяха вече... 1719, т.е. с 24 по-малко, при над 100 посещения на същия материал на страницата на предаването „Европа без граници” във Фейсбук! От вчера до днес пък преглежданията на рубриката ми „Евромъдрост” в сайта се увеличиха само с 4 – от 651 на 655, а би било нормално да са станали 889, защото линкът към същия материал е видян 238 пъти във ФБ! Обект на най-много набези в сайта на „Хр.Ботев” през последните седмици е „Европа се смее”, която е и с най-много споделяния от авторските ми рубрики – за 3 месеца достигнаха 818! Преди време се случваше нейният брой преглеждания да пада с по 30-40 наведнаж, но после тактиката стана друга: бройките намаляват с малко, но постоянно, напр. на 15 май – 898 и малко по-късно същия ден бяха с 6 по-малко - 893, на 16 май пак достигнаха 898 и същия ден станаха с 4 по-малко – 894, на 17 май сутринта - отново 898 и вече са 897! Тъй като споделянията на тази рубрика са 818, се лаская от мисълта, че почти всеки, който я е чул, я е споделил!
         Когато преди много седмици забелязах аномалиите с моите материали в сайта на БНР, бях посъветвана от компютърни експерти да следя и публикации на други колеги. Тогава си избрах да наблюдавам посещенията на рубриката „Моята любима дума”. Единственият критерий за този мой избор беше, че колежката, която прави съответната рубрика, е много ценена от ръководството на медията ни. Е, при нея нито за момент нямаше загуба на бройки преглеждания, напротив. От 3 до 24 март за 20 дни рубриката й беше събрала общо едва 49 преглеждания - от 235 до 284, което прави около 2-3 посещения дневно. И изведнаж „Моята любима дума” дръпна напред, посещенията й в сайта на БНР до днес нарастват буквално в геометрична прогресия, без тя с нищо да се промени и без да се представя на друга платформа, освен в сайта на обществената медия. Днес, 17 май, броят преглеждания на „Моята любима дума” са 2946, т.е. за 7 седмици  рубриката, която първоначално имаше по 2-3 посещения дневно и днес би било нормално да има не повече от 430 преглеждания, реално се оказва с 8 пъти повече! Любопитното е, че въпросната рубрика няма нито едно споделяне! 
         Наскоро представената програма за 80-тата годишнина на БНР ми даде отговор на въпроса защо трябваше тази семпла рубрика да има толкова внушителен брой посещения в сайта на радиото – „Моята любима дума” заема специално място в отбелязването на кръглата годишнина на БНР и, естествено, не върви някак да е събрала само около 430 преглеждания за няколко месеца... Та затова сега са 2946! Извод: на правилните хора в БНР броят на преглежданията в сайта на медията растат, а на считаните от ръководството като неподходящи за отличници, каквато съм аз – намаляват. Типично в стила на зрелия социализъм и прехода, чийто носител е споменатият Антон Митов, отговарящ за сайта на БНР.
         Проблемът е изключително сериозен, защото не става дума само за вътрешноведомствена манипулация в сайта на общественото радио, а и за бъдещето на електронното гласуване в България. Затова ще говорим скоро в рубриката ми „Електронната Европа”.

         А сега – приятен уикенд!

Няма коментари:

Публикуване на коментар