четвъртък, 23 януари 2014 г.

По повод кръглата ми годишнина

На рождения си ден, особено ако е кръгла годишнина и юбилярят е в по-зряла възраст, той прави лична равносметка за победите и пораженията в живота си. Моята равносметка на 21 януари 2014 г. се оказа с положителен знак! Благодаря и на слушателите, които ме поздравяваха по време на предаването ми "Европа без граници" по програма "Христо Ботев" на 22 януари, без самата аз да съм споменавала датата, на която съм родена. Трогната съм от реакцията им! Вярно е, че ръководството на БНР по никакъв начин не показа, че е забелязало юбилея ми, но аз и не съм очаквала друго. 

ЮБИЛЕЙНО

На юбилей човек отчита: белези,
успехи и терзания самотни.
Днес можех да разоблича онези,
които са ограбвали живота ми,

които са ми пречили да дишам
и да творя добро за тях самите,
които са ме карали да пиша
не в нежен валсов такт, а в боен ритъм.

Днес бих могла на възрастта от трона
да ги накажа с точната си рима!...
Ала душата ми е тъй спокойна,
че само птича песен в нея има,

небесни светлини и пъстри китки
закриват не едно лице омразно.
И знам: дори с изгубените битки,
аз не живея дните си напразно!


 Гергина Дворецка

Няма коментари:

Публикуване на коментар