сряда, 17 февруари 2016 г.

Стихотворение за моята баба

Вчера благодарение на припомнянията, които прави Фейсбук, си дадох сметка, че през различни години на 16 февруари съм писала стихове. Всъщност, тази дата не е случайна за мен. На нея преди 39 години почина баба ми Иванка, която живееше заедно с нас. Тя много се радваше на първите ми поетични опити, още когато бях дете. Неведнъж ме е вдъхновявала. Тук споделям едно от стихотворенията, които написах за нея през студенстката ми младост.

Баба ми се моли пред прозореца.
Малката икона е сменена.
Баба гледа как минават хората
и се моли някому. За мене.

Тя не знае всичко, от което
трябва в този свят да ме предпази.
Не разбира що за колелета
най-умело биха ме прегазили.

Но със пламенно присвити устни
тя се моли и ме благославя,
неспособна даже да допусне,
че и аз умея да ранявам,

че и моите изящни пръсти,
трогващи, когато са пребити,
вероятно нещо са разкъсали
и си заслужават синините.

От стихосбирката „Сняг и нежност“  избрани стихове, 2007г., „Издателско ателие Аб”



Няма коментари:

Публикуване на коментар