петък, 12 юли 2019 г.

След избора за шефове на БНР и БНТ 2019


Когато се провеждаше конкурсът за генерален директор на БНР, бяхме с мъжа ми на почивка в Италия. Там научихме за избора на Светослав Костов. Честно казано, стана ми приятно. Познавам го много бегло, никога не съм работила с него, но, като страничен наблюдател, харесах онова, което направи с Радио София през директорския си мандат. Виждала съм директно в интернет да се излъчват предавания на тази програма. Ето това трябваше да направи Валери Тодоров през втория си мандат 2010-2013 г. – да даде възможност за такова видеоизлъчване на стойностни радиопредавания от всяка програма на БНР, а не да създава специално интернет видеорадио Бинар с цел да сложи за негов директор своя фаворитка в напреднала възраст и без никакви качества за ръководител.
Като споменах за възрастта, веднага уточнявам - изобщо не смятам възрастта за порок. Самата аз съм вече на години и си ги нося с достойнство. В случая с фаворитката на Валери Тодоров възмутителното беше, че на нея натрупаният дългогодишен житейски опит ни най-малко не й беше осигурил умението да ръководи хора. Тя действаше по-скоро като дресьор: „Але, хоп! Пляскам с камшика - скачайте!“
За съжаление, същия дресьорски прийом съм забелязвала и у някои хора, назначени прекалено рано за началници. Интересното е, че се проявява особено силно при млади жени. Затова с безпокойство приех факта, че новият шеф на БНР още с поемането на поста е назначил за директор на Радио София една съвсем млада дама. Повтарям, възрастта не е порок, но си мисля колко опитни колеги има в тази програма на БНР. Съвсем нормално е те да се надяват на професионално развитие. Вместо това един човек, който тепърва ще навлиза в професията, става техен ръководител. Имала съм опит с такива изненадващо повишени млади колежки. Трудно им е да устоят на изкушението от позициите на по-високия си пост да „набиват канчето“ на журналисти с по-голям трудов стаж от техния. Не искам да бъда предубедена по отношение на новата директорка на Радио София, но си оставам с безпокойството.
Във всеки случай, изпитвам лично удовлетворение, че „маститите“ кандидати Александър Велев и Валери Тодоров не получиха нито един глас на конкурса. Време ви е да се оттеглите окончателно от битката за власт в БНР, господа! По два мандата са ви достатъчни. Не съм видяла някой от предишните генерални директори на БНТ да се състезава за трети мандат. Хайде малко озаптете амбициите си да се разпореждате с държавни пари и се насочете към частни инициативи! Ако сте добри мениджъри, за каквите се смятате, би трябвало да успеете и в лични начинания, без държавни субсидии, както е в обществените медии.  
А що се отнася до БНТ – преди 2 г. гледах изслушванията за генерални директори. Тогава ми хареса представянето на Емил Кошлуков. Това лято не успях да проследя конкурса. Мога само да кажа, че си оставам с едно наум, защото Кошлуков все пак беше част от екипа на Каменаров, който буквално срина бюджета на БНТ и е добре, че по съвсем различни причини, беше принуден да подаде оставка, иначе телевизията щеше да затъне още повече.
Пожелавам успех на новоизбраните началници на БНР и БНТ. Ще ми бъде интересно накъде ще поведат обществените медии.




Няма коментари:

Публикуване на коментар