понеделник, 6 май 2013 г.

Гергьовден




Преди време, когато ми честитяха имен ден на Гергьовден, обяснявах, че празнувам на Цветница. С времето разбрах, че неслучайно Свети Георги е мой покровител – налагало ми се е да водя не една житейски битки и никога не съм бягала от тях. Затова имам личен поглед към днешния празник. Написах това стихотворение преди години, но го включих вместо моя снимка в книгата ми, която излезе през 2012 г.

ГЕРГЬОВДЕН

Празник ли е или делник?
Слагам пъстрата си рокля,
но оглеждам своя мерник
и за битки се подготвям.

Конят ми тупти с копита
и безстрашно змея дразни...
А познатите ме питат
Цветница ли ми е празник...

Конят вече ме понесе...
Яздя в рокля от коприна...
Празник или делник днес е?
Цвете или воин – Гергина?

6 май 2007 г.
Гергина Дворецка
От романа в разкази "Откриването на Дагоберта", 2012 г.
Военно издателство



Няма коментари:

Публикуване на коментар