понеделник, 31 март 2014 г.

Фондация "Европа и светът"

Скъпи приятели, приятно ми е да споделя, че през този месец нашето семейство учреди фондация „Европа и светът”, чиято цел е да подкрепя развитието на културата, изкуството, образованието, науката и установяването на по-тесни връзки между тях и бизнеса, както и обмяна на ценности в Европа и света. Фондацията ни вече е вписана в регистъра за юридическите лица с нестопанска цел и в Агенцията по вписванията. В близките дни тя ще има страница във Фейсбук, блог и интернет сайт, от които ще научавате за дейността й.
         От близо 24 г. работя по темата за обединяваща се Европа и връзките й с останалия свят. Натрупах опит и контакти, които ми се иска да споделя с повече хора. Не крия, че имах желание това да стане в рамките на Българското национално радио, където работя без прекъсване още от студентските си години до днес. Неслучайно два пъти се кандидатирах за генерален директор на медията ни, като залагах в концепциите си на отварянето на БНР към Европа и света. И двата пъти не само не спечелих конкурса, но недвусмислено ми беше показано, че ще мога да влагам идеите си единствено като водеща на създаденото от мен през 1990 г. предаване за европейска интеграция. Истината е, че идеите ми надхвърлят обема на това 70-минутно седмично предаване по програма „Хр. Ботев” на БНР. И тъй като от всяка ситуация има изход, лично аз го намерих в неправителствената сфера, където също имам дългогодишен опит – ще припомня, че работата ми като председател на Българската секция на Международния съюз на журналистите франкофони беше оценена през 2006 г. с третия по значимост орден на Франция „Академични палми” за популяризиране на френската култура. Така че вече ще използвам пълноценно опита и знанията си в качеството ми на председател на фондация „Европа и светът”. Бъдещето е в създаването на мултинационални общности и в постоянният обмен на информация с всички точки на планетата.   
         На снимката виждате логото на фондацията ни. Негов автор е младата талантлива художничка Любомира Славкова, която беше художник и на най-новата ми книга, стихосбирката „Балада за птицата Феникс”.  
         Благодаря сърдечно на всички приятели, които ни поздравиха за учредяването на фондацията ни и веднага ни предложиха да работим заедно.  До скоро!


Гергина Дворецка

Няма коментари:

Публикуване на коментар