петък, 5 юли 2013 г.

Розово пътуване

Една от често споменаваните теми в медиите днес беше социологическото изследване за българите, които биха се отправили към терминал 2 с еднопосочен билет. Лично аз и семейството ми няма да изберем този вариант, но това не пречи сърцето ми да отлита на места, където съм се чувствала добре. След завръщането от краткото пътуване до Рим преди три дни, си припомних едно свое стихотворение, което съм писала много отдавна с мисъл за Вечния град. 


Розово пътуване

Пред прага на есента
по някаква аномалия
лицето ми отлетя
за малко до Италия.

Сърцето ми отлетя
на розово килимче
към смежата красота
на Рим и парка Пинчо,

към яркия звездопад
в лъчите на неона,
към Тибър, Светия град
и към площад „Навона”,

към хилядите места,
далечни и любими,
проблясващи във нощта
на Рим, изречен в рими.

Гергина Дворецка
от стихосбирката „Шарени думи”, 1996 г.

издателство „Литавра”

Снимката е от площад Дел Пополо в Рим

Няма коментари:

Публикуване на коментар