В
края на миналата седмица, по-точно в ранния следобед на 23 август, петък, на таблото
за съобщения на етажа, на който работя в БНР, беше залепена обява за вътрешен
конкурс. Както се вижда от снимката, става дума за концепция за забавно-развлекателно
предаване, което да се излъчва на живо всеки делничен ден от 10 до 11 ч. по пр.
„Хр.Ботев” на БНР и да е насочено към женската аудитория от всички възрасти, но
да е достатъчно занимателно и за останалите слушатели. Концепцията трябва да съдържа
и идеи, които дават възможност за привличане на рекламодатели.
Интересни
са кратките крайни срокове, посочени в обявата: 5 септември – за представяне на
концепцията, и 15 септември – за реализация!
При
положение, че все още е отпускарско време и много колеги ще се върнат на работа
едва в началото на септември, как ли желаещите да се включат в конкурса ще
успеят да се впишат в тези срокове?
Още
по-интересно е, че дирекционният съвет на програма „Хр. Ботев” не е обсъждал
идеята за такъв конкурс – така ми отговори една от продуцентките, която попитах
за повече подробности. Вярно е, че програмната ни схема се нуждае от усъвършенстване,
но е нормално промените да стават след предварително обсъждане – първо в
дирекционния съвет на програмата, а след това и с работещите в нея, и едва
тогава да се обявяват конкурси за нови предавания. В случая етапите на
обсъждане са прескочени, така че отпада същественият въпрос: защо всеки
делничен ден от 10 до 11 ч. пр. ”Хр. Ботев” трябва да се насочва предимно към женската аудитория? Не че тази
аудитория не е важна – напротив! – но има толкова много други целеви
слушателски групи, които не разполагат с цяла програмна линия.
Споделям
информацията за този вътрешен конкурс, защото доста колеги от програмата може
да се заинтересуват от него, а така и няма да разберат, че е обявен – оказа се,
че съобщението може да бъде прочетено на едно-единствено място в сградата на
БНР, на другите информационни табла не е закачено. А пък и на останалите
приятели във Фейсбук може да е любопитно какво се подготвя в обществената ни
медия – нали би трябвало всичко в нея да бъде прозрачно, особено програмните
намерения. Все пак, онова, което правим, е в името на слушателя!
Между
другото, предстои да пиша за впечатленията си от първите 100 дни на Радослав
Янкулов като генерален директор на БНР – те изтичат до седмица.
Няма коментари:
Публикуване на коментар